• خبرها
  • نتایج باورنکردنی بخش ایده/ هیچ ایده‌ای سفارش داده نشد
    1397/12/11
    گفت‌وگو با حسین شیخ‌الاسلامی دبیر کمیته علمی و محتوایی جشنواره کودکآنلاین
  • فضای مجازی و کسب‌وکارهای روزآمد
    1397/10/28
    چگونه فضای مجازی اثرگذارترین بخش زندگی مردم شد
  • بادام زمینی ها
    1397/10/17
    با محبوب ترین وب سری ها
  • فقط یک الگو برای تولید وب سری وجود ندارد
    1397/10/06
    گزارش پرسش و پاسخ نمایندگان سمن ها در کارگاه تولید وب سری
  • گردهمایی سمن ها در کارگاه کودکآنلاین
    1397/10/06
    این کارگاه با هدف آشنایی با کسب و کارها و فرصت های تولید محتوای ویدیویی برگزار شد
  • بررسی راهکارهای رونق کسب و کار مجازی
    1397/10/05
    در شورای سیاستگذاری کودکآنلاین چه گذشت؟
  • ارتقاء وب سری ها با آموزش و توجه به کارگروهی
    1397/10/05
    گفت‌وگو با امیر سحرخیز رییس هیات مدیره صنف انیمیشن
  • کودکآنلاین؛ رویدادی مفید در تأمین محتوای مطلوب کودکان
    1397/10/04
    قدردانی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر ارتباطات
  • توان‌بخشی با کمک فضای مجازی
    1397/10/04
    اهمیت توجه به آموزش از طریق فضای مجازی در گفت‌وگو با علیرضا داوودنژاد کارگردان سینما
  • کودکآنلاین؛ یک حرکت مدرن فرهنگی
    1397/10/03
    روایت علی‌اکبر قاضی‌نظام، فیلم‌نامه‌نویس از اهمیت آشنایی با تکنولوژی‌ روز و استفاده از آن‌
  • اعضای ستاد اجرایی جشنواره کودکآنلاین معرفی شدند
    1397/10/02
  • پابه‌پای بچه‌ها جلو بیاییم
    1397/09/28
    غلامرضا رمضانی به سوالات ستاد خبری کودک‌آنلاین پاسخ داد
  • الهه رضایی: باید نیاز بچه‌های امروز را شناخت
    1397/09/26
    جذابیت بصری برای کودکان فراموش نشود
  • اتصال چند جزیره با یک جشنواره
    1397/09/26
    گفت‌وگو با مصطفی مصطفوی، مدیر مارکتینگ جشنواره کودک‌آنلاین
  • کودک‌آنلاین؛ فرصتی برای تجاری‌سازی ایده‌ها
    1397/09/26
    در دیدار دبیر جشنواره با گروهی از انیمیشن‌سازان چه گذشت؟
  • تا 14 دی ماه فرصت دارید
    1397/09/24
    مهلت ثبت ایده در جشنواره کودک‌آنلاین تمدید شد
  • حبیب ایل‌بیگی: بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری‌ روی ایده‌ها
    1397/09/23
    قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی از ظرفیت جشنواره کودک‌آنلاین می‌گوید
  • عباس‌پور: وب‌سری محدود به انیمیشن نیست
    گفت‌وگو با عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره

  • فضای مجازی و کسب‌وکارهای روزآمد

    فضای مجازی و کسب‌وکارهای روزآمد

    چگونه فضای مجازی اثرگذارترین بخش زندگی مردم شد

    به گزارش ستاد خبری جشنواره کودکآنلاین، شنیدن رقم‌های کهکشانی برای یک قرار همکاری با خواننده یا فوتبالیست امروز دیگر برای ما عجیب نیست، و حتی اگر کمپانی بزرگ لباس ورزشی به اندازه مبلغ قرارداد یک فوتبالیست تنها برای به تن کردن لباس یا پوشیدن کفش تولیدی آن‌ها بپردازد دیگر ما را شگفت‌زده نمی‌کند اما چه چیزی باعث این اتفاق شده است؟ چرا رونالدو جذاب‌ترین چهره تبلیغاتی از میان چهره‌های ورزشی است و حتی مسی که شاید افتخارات ورزشی‌اش کمتر از او نباشد به این اندازه محبوب نیست؟ 

    جواب را می‌توانیم با مقایسه رنک فالوورهای اینستاگرامی این دو غول در عرصه فوتبال پیدا کنیم، کریستیانو رونالدو بیش از 150 میلیون فالوور دارد یعنی چیزی نزدیک به دو برابر جمعیت ایران، اگر رونالدو یک تبلیغ را تنها در صفحه خودش به اشتراک بگذارد 50 میلیون برابر بیشتر از مسی با 105 میلیون فالوور احتمال بازدید خواهد داشت.

    بنابراین امروز مهم‌تر از هزینه‌های زیاد و عجیب برای ساخت یک ویدیو یا شعار تبلیغاتی استفاده از سلبریتی هایی است که می‌توانند بیش‌ترین بازدیدکننده را برای محصول شما به دنبال داشته باشند.

    سوال بعدی این است، این افراد در ازای تبلیغ چه چقدر دریافت خواهند کرد؟ 

    شاید سلبریتی بودن را بتوان یک شغل پر درآمد تمام وقت دانست، اما نباید از مشقت‌های تبدیل یک پسر یا دختر جوان به شخصی با بیش از صد میلیون فالوور غافل شد، از طرف دیگر وقتی به لیست پر طرفدارترین افراد در یک شبکه مجازی (برای مثال اینستاگرام) سر می‌زنید به افراد می‌رسید که اغلب در حرفه خودشان به جایگاه قابل قبولی رسیده‌اند برخی در ورزش و برخی در هنر و حتی پیج هایی که مربوط به نهادهای خاص مانند ناسا یا نشنال جئوگرافی است.

    کمی جزئی تر می‌توانیم به سراغ این کسب‌وکار برویم، رونالدو صاحب بیش‌ترین دنبال کننده در شبکه اجتماعی اینستاگرام برویم او برای پیوستن به تیم یوونتوس 30 میلیون یورو ماهانه دریافت کرد، او که یکی از پردرآمدترین ورزشکاران جهان است در سال در حدود 108 میلیون دلار در آمد دارد. 

    اما این فوتبالیست 33 ساله پرتغالی برای هر پست اینستاگرامی خود نزدیک به یک میلیون دلار دریافت می‌کند. رونالدو نزدیک به 2500 پست اینستاگرامی دارد و اگر در هر کدام به نوعی تبلیغات به‌کاررفته باشد تنها درآمد او از این شبکه اجتماعی بیش از 2 میلیارد دلار خواهد بود، هرچند این عدد شاید کمی اغراق‌آمیز باشد چرا که در چند سال اخیر به واسطه افزایش فالوور ها او توانسته به این رقم برسد و چه بسا که این فوتبالیست مشهور هر از چند گاهی فارغ از تبلیغات عکس‌های خانوادگی شخصی نیز در صفحه خود به اشتراک گذاشته باشد.

    در هر حال رونالدو در سال 2018 با انتشار نزدیک به 300 عکس در فضای اینستاگرام توانسته است به ثروتی 300 میلیونی دلاری دست پیدا کند که می‌تواند حتی بیش از دستمزد این بازیکن باشد.

    مسلم است که امروز دیگر فضای مجازی مدت‌ها است که تنها به عنوان مرجعی برای اطلاع‌رسانی شناخته نمی شود  بلکه می‌تواند به عنوان اثرگذار ترین بخش در زندگی بسیاری از افراد مطرح باشد. به همین دلیل است که برای کمپانی های بزرگ تولیدکنندگان و حتی سیاستمداران حساب‌های کاربری با توجه به تعداد دنبال کننده‌ای که دارند یا سرمایه و پول برابری می‌کنند.

  • یادداشت و مقالات
  • سهم ما فقط بستن بود؟
    سهم ما فقط بستن بود؟
    1397/10/18
    یادداشت سيدجمال هاديان‌ دبیر جشنواره در روزنامه شرق
  • یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    یک پنجره برای دیدن، یک پنجره برای شنیدن
    1397/10/04
    گفت‌وگوی روزنامه اعتماد با مدیرعامل فارابی درباره کودکآنلاین و سینما
  • کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    کودکان؛ اصلی‌ترین مخاطبان رسانه‌ها
    1397/09/29
    خسرو سلجوقی از دلایل اهمیت جشنواره کودک‌آنلاین سخن می‌گوید
  • دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    دعوت ستاره‌ها برای حضور در جشنواره کودک‌آنلاین
    1397/09/25
    11 هنرمندی که از شما می‌خواهند در جشنواره شرکت کنید
  • گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    گزارش دیدار شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک‌آنلاین با احمد مسجدجامعی
    مسجدجامعی: از وقتی وزارت پست، تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات تبدیل شد پیش‌بینی می‌شد که این وزارتخانه به تولید محتوا ورود کند
  • گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    گزارش كامل نشست خبری دبير جشنواره‌ وب‌سری و فیلم‌ کوتاه کودک‌آنلاین
    1397/08/29
    هادیان: همه می‌توانند ایده‌های خود را برای جشنواره بفرستند
  • دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    دبیر جشنواره: کودک‌آنلاین جشنواره‌ای برای ايجاد فرصت‌های نو در فضای مجازی
    1397/08/23
    رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حکم محمد جواد آذری جهرمی به عنوان دبیر جشنواره کودک‌آنلاین منصوب شده است
  • کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    کودکان کجا زندگی می‌کنند؟
    1397/08/27
    یادداشتی از محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • نسل ناشناخته اَپ
    نسل ناشناخته اَپ
    1397/08/27
    یادداشتی از حسین شیخ‌الاسلامی دبیر علمی و محتوایی جشنواره‌ی کودک‌آنلاین
  • حامیان جشنواره
  • همراه اول
  • آدرس: تهران- خیابان شریعتی- بالاتر از چهاراه شهید قدوسی (قصر) جنب پارک اندیشه خیابان توپچی - پلاک 3 - کدپستی: 1558919111 دبیرخانه جشنواره کودک آنلاین تلفن 02188464547